čtvrtek 15. prosince 2016

Cukroví a tipy na dárky

Krásné adventní dny,
včera byla ve školce besídka, tak jsme pekli perníčky :-)
 Nápad, který jsem odkoukala od Lenky, http://hlozkova.blogspot.cz/2016/12/orechove-svicky.html. Vytáhnete knot z čajové svíčky a zalijete skořápku voskem ze druhé čajové svíčky, nahoru jsme dali ještě hvězdičky a budeme pouštět lodičky na Štědrý den.....
 Tip na cukroví
ZEBRA řezy


 recept:
kůra z 1 citronu, 300 g hl. mouky, 180 g studeného másla, 120 g cukru, 3 žloutky, sůl, mandlové aroma,
nejlépe ručně vyhníst těsto, rozdělit na půlky a ke druhé půlce přidat 25 g kakaa a 2 lžíce smetany. Do receptu ještě potřebujete 120 g pekanových ořechů.
Obě těsta dát na hodinu do fólie do ledničky.
Poté vyválet pláty, které nepravidelně pokladete pekanovými ořechy, trochu přitlačíte válečkem a skládáte střídavě tmavé a světlé pruhy na sebe. opět přejedete válečkem. Pak dáte na 1 hodinu do mražáku. Krájíte plátky něco méně než 1 cm silné, pečete v troubě na 180C. Cukroví není moc sladké, kdo preferuje sladké cukroví, zvýší podíl cukru.

 Tento dárek jsem dostala od kamarádky, každý rok si děláme vánoční večírek a že se známe už více jak 10-15 let. Před vánoci si každá anonymně vylosuje někoho, komu dá dárek. Letos bylo zadání, DIY dárek. Takže mně Ježíšek nadělil směs na vánoční muffiny ve skleničce s receptem a i košíčky na upečení a knížkou na další tipy na muffiny.
TIP na dárek
 Tuto knihu jsem objevila náhodou na amazonu. Byla v němčině, ani jsem netušila, že je i česká verze. Jedná se o knihu o aranžování z přírodních materiálů a můžu vřele doporučit (hned se pro něco nenadchnu). Já ji v české verzi koupila na www.nejlevnejsi-knihy.cz
 zde pár ukázek z knihy


Příště další tipy, popř. recepty. Užívejte krásných předvánočních dnů, my běžíme na vánoční dílničky do školky :-).

6 komentářů:

  1. Danuš, dostala jsi moc pěkný dárek.
    Děkuji za dobrý tip na knížku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, není zač. Chtěla jsem ještě ukázat, co jsem já dávala, ale zapomněla jsem to nafotit. Tak to musím ještě jednou ušít. měj se krásně. Dana

      Vymazat
  2. Danuško, to zebrové cukrovíčko vypadá opravdu dobře. Tyhle předpřipavené sklenice jsem dávala před několika lety kamarádkám, pak mi chodily fotky toho, co napekly :o)
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to jí to pak taky nafotím :-). Vrhnu se na to po vánocích, teď máme sladkého dost. hezký večer. Dana

      Vymazat
  3. Dani, ta knížka mě moc zaujala,hned se jdu po ní mrknout, děkuji ti za tip .... přeji ti krásné a pohodové svátky .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, myslela jsem při ní hlavně na Tebe :-). určitě ji seženeš. Taky Ti přeji klid a pohodu, hezký večer. Dana

      Vymazat